Основните трудности, които срещат възрастните при учене на чужд език
Една от трудностите, които трябва да преодолеят възрастните при залавяне с нов език, е отърсването от познатите им вече методи. Тези методи са обикновено остарели и базирани върху усвояване на граматиката, пренебрегвайки лексиката и натрупването на така необходимия запас от думи. Всъщност, ако крайната ви цел при записване на курс по английски за начинаещи е да говорите и разбирате английски, по-добре е да се доверите на по-новите и нестандартни методи за изучаване на чужд език.
Преодолявайки този по-скоро методологичен проблем, идва ред да бъде осъзната още една трудност. Става дума за доказано по-малко гъвкавата памет на един възрастен в сравнение с по-младите хора. И това важи в пълна степен, когато става дума за учене на чужд език. Защо е така? В мозъка на възрастния граматическите и логически връзки на собствения език са много дълбоко улегнали и това му пречи да приеме правилата на един нов, различно структуриран език.
Нека не забравяме, че възрастният ученик не разполага с всичкото свободно време, с което може да се похвали един тийнейджър, например. Съответно времето за заучаване на преподавания материал по английски е ограничено.
И след изброените трудности, нека обърнем другата страна на медала! Там именно стои МОТИВАЦИЯТА. Мотивацията на един възрастен, записал се в курс по английски за начинаещи може да надскочи в пъти мотивацията на един по-млад ученик. Не забравяйте, че този факт е най-силният коз в ръцете ви и е способен да анулира негативите на изброените по-горе трудности.
Подходящ метод за изучаване на английски за начинаещи
От 50-те години на миналия век започва масово разработване на различни методи за обучение на чужди езици. Трудно е да се каже, че някой от тях е за предпочитане или дава по-добри резултати, тъй като различните методи защитават различни крайни цели. Един от подходящите методи за изучаване на английски за начинаещи е комуникативният метод, който се опира най-вече върху разговора.
Стандартният метод, използван в училище остава на заден план и се търсят начини да се създаде атмосфера на забавление, откритост, непринудено практикуване на новия език без задръжки и притеснение. Това в никакъв случай не значи, че липсва организация и следване на определен план при водене на отделните лекции. Свободата, а оттук и трудната задача на учителя се състои в това да създава на момента ситуации за минимална комуникация, имайки предвид ограничения запас от думи на своите ученици.