ЗАЯВИ КУРС

Попълнете формуляра и наш администратор ще се свърже с Вас, за да обработи Вашето запитване. Очакваме Ви!











Лесно ли се преподава английски за деца в предучилищна възраст?

Лесно ли се преподава английски за деца в предучилищна възраст?

Когато става дума за английски за деца в предучилищна възраст, голяма част от родителите са настроени скептично. Това се дължи на факта,  че на възраст 3-4 години малките едва успяват да говорят на майчиния си език, а какво остава за чужд език. Не са малко и притесненията, че въвеждането на втори език затруднява и измества във времето проговарянето на родния език.

От друга страна обаче са привържениците на мнението, че английският при децата под 5-годишна възраст е нещо абсолютно необходимо. Истина е, че колкото по-малки са децата, толкова по-лесно и трайно заучават чужд език. (По-задълбочена информация по този въпрос можете да прочетете в статията ни: На каква възраст е най-добре да започнем ученето на чужд език?) Най-малките успяват да възпроизведат без затруднение всякакви звуци, независимо дали са близки или не до родния им език, стига учителят, преподаващ им английски за деца, да произнася наистина правилно самите думи. Пред какви предизвикателства застава един учител, преподаващ английски за деца?

Децата в предучилищна възраст боравят с много малък запас от думи

Децата на 3 годишна възраст боравят средно с 300 думи. За един възрастен този брой думи е обезкуражаващо малко. Нужна е голяма гъвкавост и креативност от страна на учителя, за да привлече и съхрани вниманието на най-малките. Той трябва да борави не само с думи, но и с жестове, мимики, картинки и предмети,  които задължително съпътстват уроците по английски за деца.

Децата има кратка памет

Най-малките могат да си спомнят какво се е случило вчера, но е излишно да настояваме за събития от предходните дни. Могат да си припомнят до три предмета, представени им визуално предходния ден. Така че, изискванията към заучения материал в курс по английски за деца трябва да са умерени. Нужно е да се повтаря непрекъснато и многократно това, с което вече са се запознали.

Когато говорим за по-големи деца на около 5-6 години, тогава можем да си позволим и по-големи очаквания относно това, което ще демонстрират като знания. На тази възраст децата са способни да съставят по-сложни изречения, да отговорят адекватно на зададените им въпроси, да запомнят повече думи, без задължително те да се обвързани с картинка, тъй като при тях вече действа така наречено „абстрактно мислене“.

Търпение и адекватно поднасяне на информацията

Преподаването на английски за деца е изключително отговорна и нелека задача. Винаги трябва да се имат предвид възможностите за усвояване на новостите в тази съвсем ранна възраст. Малко по-силното „опъване на юздите“ може да обезкуражи най-малките.

Тъй като в предучилищна възраст децата не могат да четат и пишат, на тях трябва да им се четат или разказват кратки и задължително интересни истории. Тези истории е желателно да са придружени с много снимков или илюстративен материал. На децата до 4-годишна възраст трябва да се поднасят прости и кратки изречения до 4-5 думи.

Малките деца не са от най-разговорливите

Децата в предучилищна възраст често отговорят на зададените им въпросите с по една-две думи. Затова едно от основните изисквания в един курс по английски за деца е фокусирането върху разбирането, а не толкова върху говоренето.

Децата задържат вниманието си за кратко време

Малките деца задържат вниманието си върху едно занимание за кратко време – не повече от 5-10 минути. Това предполага, че един добър учител по английски за деца трябва не само да преподава, но и да забавлява децата и то по много различни начини, защото и най-интересното занимание или игра след кратко време стават скучни.

Освен разнообразните игри-упражнения при подготовката на един урок по английски за деца, трябва да се има предвид, че тези занимания е нужно да са от различен тип. За децата би било изтощително, ако всичките 5 занимания изискват те да са седнали. Нужно е да се редуват спокойни занимания с такива, които предвиждат песни, танци и игри.

Използване на отделни теми при изучаване на английски от най-малките

Добре е отделните уроци да бъдат организирани около определени теми: „селскостопански двор“, „цирк“, „храна“, тъй като по този начин се следва определена логична организация на нововъведените понятия.

В нашата школа курсовете за английски за деца започват от предучилищна възраст и се опират върху историите за Били и неговото семейство. Богато илюстрованите уроци привличат вниманието на най-малките ни ученици и стимулират въображението им. Подборът на темите цели да възбуди интереса и да увеличи желанието им да изучават езика

 

Прочетете още:

Английски за деца – защо е хубаво да учат от малки?“

Английски за деца и то забавно!

Английски за деца – как развива умения в децата?

Как да помогнете на детето си да обикне английския език отрано?