• +359 878 566 537
  • 02/423 21 21

Cover letter: как да напишете мотивационно писмо на английски

Cover letter: как да напишете мотивационно писмо на английски — изображение
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Компютърните технологии промениха света ни драстично във всеки един аспект. Това се отрази и на пазара на труда по много и различни начини, като кандидатстването за работа днес също е доста по-различно от преди 15 години, например. Автобиографията, която беше нужна преди време, отдавна вече е CV, което има свои правила на оформяне. Мотивационното писмо /cover letter/ също е един от задължителните атрибути при кандидатстването за работа днес. Какво е целта на мотивационното писмо, как да го структурираме и защо не бива да подценяваме важността му, ще се опитаме да отговорим в следващите редове.

Структура на мотивационното писмо

Подобно на CV-то и тук има правила и шаблони, познаването на които може да ви е от изключителна полза. В интернет може да намерите много такива, но внимавайте, защото готовите текстове може да ви изиграят лоша шега. Шаблоните все пак са създадени за някаква определена професия, но не обхващат всички възможности. Затова, ако не редактирате текста така, че да отговаря изцяло на вашите потребности и позицията, за която кандидатствате, може да отпаднете от класирането още на етапа – преглед на документи.
Ако искате да избегнете тази опасност е добре сами да направите своето cover letter следвайки тези прости правила:

 

  1. Дата и информация за контакт
    Това е първото, което трябва да включите. Обикновено се разполага в горния ляв ъгъл на лист формат А4 /или текстов документ, разбира се/. Започнете с името си и под него запишете адресът, телефонът за контакт имейла си.
  2. Данни на лицето за контакт и поздрав

Ред или два по-долу, форматирано в дясната част на листа, за да е по-отчетливо отделено от вашата информация, прибавете данните на лицето при което кандидатствате – име, име на фирмата, адрес. Разбира се, може да направите това само, ако разполагате с тези данни. Тук възможностите са няколко според различните варианти на кандидатстване, които фирмите имат:

  • те да се съдържат в самата обява за работа;
  • да ви бъдат изпратени в имейл, който да ви покани да изпратите CV и cover letter след първоначалното ви кандидатстване;
  • да не разполагате с тези данни – тогава просто пропуснете тази стъпка.

Разбира се, трябва да започнете писмото с поздрав, който ще е адресиран лично, с името а лицето за контакт, ако разполагате с него. Ако не, тогава използвайте неутрално обръщение, например: Dear Sir/Madam

  1. Въведение

Това е частта, в която трябва кажете за коя позиция кандидатствате и да допълните няколко важни подробности за квалификацията и образованието си, които кореспондират пряко с длъжността. Но не прекалявайте с обема. Две-три изречения са напълно достатъчни, все пак там вече имат вашето CV и могат да се информират подробно. 

  1. Основен текст

Използвайте тази част, за да обясните защо сте подходящ кандидат. Може да опишете подробно минал свой опит, който е пряко свързан с настоящата ви кандидатура и разкрива качества, които работодателят търси в човека, който ще назначи. Допълнете свои квалификации, също с отношение към позицията, които не са включени в CV-то ви или просто искате да акцентирате на тях изрично. Например, кандидатствате за работа като доставчик, а в CV-то ви не е записано, че освен шофьорска книжка притежавате и личен автомобил. Ако в обявата е споменато, че това би било предимство, задължително го включете.
Допълнете тази част и с всички качества, които смятате, че притежавате и биха били от полза за дадената позиция. 

Да, вероятно повечето от нещата вече са включени във вашето CV, но описвайки ги тук, спестявате работа на човека, който подбира подходящите кандидати, като сами създавате фокуса върху онова, което ви прави подходящи. 

  1. Заключение и подпис

Има няколко стандартни подходящи фрази, които завършват подобни писма. Подберете онази, която най-добре отговаря на вашия ентусиазъм и мотивация – да благодарите за възможността да представите кандидатурата си, да изразите нетърпение за предстоящия отговор и ентусиазъм и надежда, че ще бъдете поканени на интервю.
Не забравяйте да подпишете писмото с името си. 

Полезни изрази, фрази и шаблони

Както казахме някои от елементите на мотивационното писмо са стандартни и може да избирате от няколко варианта. Ето няколко полезни фрази:

Въведение

  • Dear Sir / Madam,
  • To whom it may concern,
  • Dear Mr. … ,

Основен текст

  • I wish to apply for the post of…which you advertised in…on… .
  • I am writing in response to your advertisement posted on…
  • I refer to your advertisement in…dated… .
  • I read your advertisement for an experienced…in the…issue of…with great interest.
  • I have pleasure in applying for the advertised position, as…
  • I would like to apply for the position of…
  • I am particularly interested in this job, as…
  • would like to work for you, in order to…
  • My professional qualifications / skills appear to be well suited to your company’s requirements.
  • I have a lively interest in … and would appreciate the opportunity / chance to broaden my knowledge by working with you.

Заключение и подпис

  • I am highly motivated and look forward to the varied work which a position in your company would offer me.
  • I would welcome the opportunity to discuss further details of the position with you personally.
  • I am available for interview on…
  • Yours sincerely,
  • Kind/Best regards,

Едно от основните неща, които трябва да са характерни за цялото мотивационно писмо, това е учтивият начин на изразяване. Всеки официален документ изисква тези фрази и  структури, които звучат вежливо, сериозно и делово. И като говорим за cover letter на английски, то значи трябва добре да познавате английската граматика и да използвате правилните структури. Колкото и шаблони да използвате, те няма да заместят напълно информацията, която е лично за вас. Като всяко писмо и това носи специфичен отпечатък на човекът, който го е писал и помага на интервюиращите да придобият представа за него. Затова, ако просто сглобите няколко шаблонни фрази, рискувате да ви поставят в графата – безлични. Затова ние силно препоръчваме да поработите сами над своето мотивационно писмо. А ако имате нужда от помощ, проверка и корекция – може да се допитате до преподавателите на Езикова Школа “Омега”. Или да запишете индивидуален курс по бизнес английски, който ще ви разкрие тайните на учтивия делови език и ще ви помогне да се справяте успешно във всички ежедневни работни ситуации и занапред. 

© 2020 Всички права запазени | Езикова школа Омега

Изработено от Advento.bg